Pilot moet voor structureel muziekonderwijs op basisscholen in Parkstad zorgen

Bron: Dagblad de Limburger
Door: Stefan Gillissen
Foto: Roger Dohmen

Dans- en muziekschool SMK gaat met onderwijsstichting Movare in de gemeenten Brunssum, Landgraaf en Kerkrade een proef draaien om structureel muziekonderwijs op basisscholen te verzorgen.

Een tiental scholen gaat deelnemen aan de pilot Meer Harmonie in de Samenleving. SMK draait op de meeste scholen het onderwijsprogramma Klinkend Perspectief. Dat liep enkel in groep 5. Tijdens de pilot zullen alle groepen op basis van Klinkend Perspectief muziekles krijgen. Muziekgezelschappen bezoeken de scholen en laten kinderen kennismaken met instrumenten en zang.

De Brunssumse wethouder Carolus de Rijck (BCD, Muziekschool) zegt dat het project enorm enthousiast wordt ontvangen. „Daarover is vanuit een werkgroep gesproken met SMK-directeur John Gubbels en Bart Alofs (projectleider onderwijsstichting MOVARE). We willen ontdekken of het mogelijk is structureel muziekonderwijs aan te bieden.”

Klik hier om het gehele artikel te lezen