Alle basisscholen uit de gemeente Brunssum, Landgraaf en Kerkrade doen mee aan het programma ‘Meer Harmonie in de Samenleving’.

Dit betekent dat alle kinderen van groep 1 t/m 8 elke week muziekles krijgen van een vakdocent. In groep 5* staat ‘Klinkend Perspectief’ op het programma, waarin de leerlingen in een schooljaar kennismaken met alle instrumenten. Daarbij komen normaal gesproken ook leden van de plaatselijke harmonie of fanfare op school om hun instrument te laten horen, en wordt er samen afgesloten met een optreden in school of buurthuis. Dit schooljaar loopt dat een beetje anders, deels vanwege de Covid- maatregelen. Voor de afsluiting hebben we gekozen voor een andere, gezamenlijke opzet. De leerlingen van groep 5 krijgen namelijk de kans om hun muzikale talenten te laten zien op 1 van de 3  podia tijdens de bijzondere festiviteiten in de gemeenten.

(*) Mocht de leerling van groep 6 of 7 in een combinatiegroep 5/6/7 zitten en deelnemen aan de voorbereiding is deze natuurlijk ook van harte welkom.

Parade Brunssum

In de gemeente Brunssum staat er dit jaar een bijzonder festival op het programma, De Parade!

In samenwerking met het festival hebben we een mooi plekje voor ons programma gekregen.

Alle Brunssumse basisschoolleerlingen van groep 5* mogen optreden op het podium in de tent van de Parade. Zij studeren daarvoor met de muziekdocent op school 3 liedjes in, die allemaal samen en met instrumentjes worden uitgevoerd.

Wanneerzaterdag 2 juli 2022
Hoe laat13:00 – 14.30 uur (afhankelijk van het aantal deelnemers, max. 1,5 uur)
Verzamelen 13.00 uur, start programma 13.30 uur
WaarVijverpark (Pastoor Savelbergstraat) / Tent van de Parade
Toeganggratis voor iedereen
Parkerenrondom het Vijverpark (houd rekening met drukte i.v.m. festiviteiten!)
WeerOptreden is in een tent

40-jaar Landgraaf

In de gemeente Landgraaf staat er dit jaar een bijzondere festiviteit op het programma. De gemeente bestaat namelijk 40 jaar! In samenwerking met de gemeente hebben we een mooi plekje voor ons programma gekregen. Alle Landgraafse basisschoolleerlingen van groep 5* mogen namelijk optreden op het podium van het Cultuurhuis in Landgraaf. Zij studeren daarvoor met de muziekdocent op school 3 liedjes in, die allemaal samen en met instrumentjes worden uitgevoerd.

Wanneerzaterdag 9 juli 2022
Hoe laat14:00 – 15.30 uur (afhankelijk van het aantal deelnemers, max. 1,5 uur)
Verzamelen 14.00 uur, start programma 14.30 uur
WaarCultuurhuis Landgraaf (Veldstraat 21)
ParkerenVoldoende ruimte rondom het Cultuurhuis
Weeroptreden is in een zaal

WMC Kerkrade

In de gemeente Kerkrade staat er dit jaar een bijzondere festiviteit op het programma, Het WMC!

In samenwerking met Kinder Opvang Parkstad hebben we een plekje voor ons programma gekregen. Alle Kerkraadse basisschoolleerlingen van groep 5* mogen optreden op het podium in het Stadspark. Zij studeren daarvoor met de muziekdocent op school 3 liedjes in, die allemaal samen en met instrumentjes worden uitgevoerd.

Wanneerwoensdag 13 juli 2022
Hoe laat13:15 – 14.45 uur (afhankelijk van het aantal deelnemers, max. 1,5 uur)
Verzamelen 13.15 uur, start programma 13.30 uur
WaarStadspark ‘Hertenpark’ (Koningsweg)
Toeganggratis voor iedereen
ParkerenRondom het park (houd rekening met drukte i.v.m. festiviteiten/betaald parkeren)
WeerHet terrein is gedeeltelijk overdekt (m.u.v. extreme weersomstandigheden)

Organisatie en begeleiding

De organisatie is in handen van het programma ‘Meer Harmonie in de Samenleving’. We zijn deze dag duidelijk te herkennen aan ons logo, en zorgen dat de deelnemende kinderen ook herkenbaar zijn i.v.m. de veiligheid en organisatie. We zullen verder communiceren met de aangemelde kinderen hierover. Voor een versnapering voor de deelnemende kinderen wordt uiteraard gezorgd.

Begeleiding door ouders of andere betrokken wordt enorm gewaardeerd gedurende de dag.

Meedoen en aanmelden

Deelname aan deze buitenschoolse activiteit is natuurlijk vrijwillig, maar we hopen dat zoveel mogelijk kinderen meedoen, en dat zoveel mogelijk ouders/verzorgers, broertjes/zusjes, opa’s/oma’s en andere fans komen kijken. Neem dus vooral je eigen publiek mee!

Lees ook

MHIDS is een initiatief van: