Stel jezelf of de vereniging  de vereniging kort voor?

Ik ben Jules Wolfs en secretaris van Harmonie Orkest Concordia Treebeek,

Wij zijn een harmonie vereniging die in 1934 is opgericht en onze huisvesting is in het Trefcentrum Treebeek Maanstraat 20 . Onze vereniging die bestaat uit 2 verenigingen nl. HOC  (Hoofdorkest ) en JOSB ( jeugd/opleidingsorkest).

Wat doet de vereniging op dit moment aan muziekeducatie voor de jeugdigen?

Het HOC ondersteunt het JOSB bij de muziekeducatie voor de jeugdigen. Wat zij daar mee bedoelen kunt u lezen in het interview met JOSB.

Wat is een moment of momenten waar jullie enorm trots op zijn als vereniging?

Wij kunnen tros zijn dat wij een levendige vereniging zijn waar ieder zijn muzikaliteit kwijt kan. Wij zijn een vereniging met leden uit alle contreien ( het Westen , België, Duitsland ). Dit komt omdat vrijwel alle leden hun roots in Brunssum (Treebeek) hebben. Waar wij enorm trots op zijn is dat wij met succes deelgenomen hebben aan o.a.  het WMC, Certamen in Valencia en Flicorno D’Oro  in Italië .

Waarom vinden jullie het belangrijk om deel te nemen aan ‘Meer Harmonie in de Samenleving’?

Muziek maken moet voor iedereen mogelijk gemaakt worden en de samenwerking onderling kan hierin een belangrijke rol spelen.

Welke tips/ideeën/droom zouden jullie nog hebben m.b.t. het initiatief?

Onze droom zou zijn dat er in de regio een brede vereniging komt voor opleiding van muzikanten , zowel jeugd als beginnende muzikanten. Na een gedegen opleiding kan de muzikant zelf een keuze maken of en van welke vereniging hij of zij lid wil worden.

Wij bedanken Harmonie Orkest Concordia voor dit interview en de samenwerking. We sluiten helemaal aan bij de missie van Concordia: ‘MUZIEK MAKEN DOE JE SAMEN’

Lees ook

MHIDS is een initiatief van: